De Gools aanpak

Mijn manier van werken is vanuit praktijkervaring zo veel mogelijk afgestemd op de behoefte van MKB ondernemers. Je wilt gestructureerd en met resultaat werken aan groei en ontwikkeling van je bedrijf, maar hebt niet de mogelijkheid om hier een team of dagen voor vrij te maken. 

Hoe

De Gools aanpak is een jaarprogramma met maandelijkse groeisessies. Elke maand worden een aantal zaken opgepakt.

 

In de maandelijkse sessie is er steeds uitgebreide aandacht voor: financiële resultaten, een groeithema en overige zaken waar je tegenaan loopt. De mogelijke groeithema's staan hieronder bij 'Wat' verder toegelicht en worden elke maand in onderling overleg vastgesteld. 

Ook tussentijds mag je me altijd bellen of mailen met vragen of om even te sparren over iets waar je tegenaan loopt. 

 

Groeien is geen project, maar een proces!

 

De voordelen van deze manier van werken:

- Je tijdsinvestering is gespreid, waardoor je het naast je reguliere werkzaamheden kunt doen. 

- Elke maand worden er stappen gezet, waardoor je na een jaar een grote sprong vooruit bent gegaan.

- Collega's kunnen geleidelijk meekomen in de veranderingen. Dit bevordert de slagingskans. 

- Er is voldoende gelegenheid om zaken te proberen en daarna bij te sturen of op te schalen.

- Vooraf vastgesteld vast maandbedrag: gespreide betaling over het jaar en je weet precies waar je aan toe bent. Gemiddeld € 500 - € 900 per maand. 


Wat

Tijdens elke groeisessie werken we aan een groeithema. Vaak vraag ik je voor de sessie alvast wat informatie te verzamelen, in de sessie bekijken, bespreken, structuren en analyseren we dit. Op basis hiervan kunnen beslissingen genomen worden en acties uitgezet voor verbeterstappen. 

 

Mogelijke groeithema's en analyses zijn: 

- Productaanbod: kun je het productaanbod beter vergroten (of juist verkleinen)? op welke producten haal je de beste marge?

- Prijsstelling: kun je mogelijk je prijzen verhogen? hoe ga je om met het geven van kortingen?

- Kostprijs: reken je in offertes met de juiste kostprijs?

- Liquiditeitsplanning: hoe manage je je bankrekening? kun je klanten sneller laten betalen? kun je geld vrijmaken uit je voorraad of bedrijfsmiddelen?

- Klantgroepen: waar haal je de meeste marge? kun je nieuwe doelgroepen aanboren (of zijn er juist klanten waar je beter afscheid van kunt nemen)?

- Product ontwikkeling: hoe financier je dit? hoe kun je samenwerken met ander bedrijven? hoe bescherm je je ideeën?

- Onderscheidend vermogen: wat maakt je uniek en waar trek je klanten mee?

- Investeringsbeslissingen: wel of niet die nieuwe machine kopen? eerst een extra verkoper of eerst een extra monteur aannemen? 

- Team: is je team compleet? functioneert iedereen naar wens? is er verloop? kunnen mensen zich voldoende ontwikkelen?

- Timemanagement: hoe werk je zo efficiënt mogelijk?

 

Zoals je ziet zijn er veel thema's waar we mee aan de slag kunnen.


Weten waar jij over 1 jaar kunt staan?

Wil je ook aan de slag om het komende jaar elke maand stappen te zetten in de groei van je bedrijf? Stel je eens voor waar je over 1 jaar dan kunt staan.

Via het contactformulier kun je mij benaderen om eens vrijblijvend kennis te maken en te bespreken hoe de Gools aanpak jou kan helpen.