11. maart 2019
Op het moment dat je iets gaat veranderen of toevoegen aan je bedrijf heeft dit impact op verschillende onderdelen, in ieder geval op de volgende onderdelen: je product- of dienstenaanbod, je klanten, de organisatie en financieel. Het is belangrijk je ervan bewust te zijn dat er meerdere radars gaan draaien als je aan één knop draait. Voor ondernemers die al een tijd met een idee voor hun bedrijf lopen, maar er niet aan toe komen om dit verder te onderzoeken of op te starten, de Idee Scan.

22. februari 2019
Eindelijk gericht aan de slag met dat idee voor je bedrijf dat al langere tijd in je hoofd zit. Wat is de haalbaarheid van dit idee? Past het in de koers die je vaart? Stap voor stap aan de slag. Inspiratie en handvatten.

05. december 2018
In het dagelijks leven bekijken we veel van boven. Maar, kijk je als ondernemer weleens van boven af naar je bedrijf? Waar kom je vandaan? Waar ga je naartoe? Waar is de concurrentie? Loopt iedereen nog dezelfde kant op?

11. oktober 2018
In de afgelopen mooie weekenden heb ik samen met mijn zus een aantal zeillessen gevolgd. Het was vooral leuk en ontspannen omdat we een erg goede zeilinstructeur hadden, Nick. De termen zijn helemaal niet belangrijk, het gaat erom dat je begrijpt wat er gebeurt en het vervolgens gewoon zelf te doen. Zo is het ook met de cijfers van je bedrijf. Vergeet de termen en ga spelen met de informatie die je hebt. Kostprijs berekenen, Werkkapitaalprognose in een groeiscenario, geen Excel voor nodig.

13. september 2018
Bedrijven doen geen zaken met bedrijven, maar mensen doen zaken met mensen. Wanneer doe je zaken met iemand? 1 Als je hem vertrouwt, 2 als je de indruk hebt dat hij verstand van zaken heeft en 3 als jij behoefte hebt aan die zaak waar hij verstand van heeft. Om er voor te zorgen dat mensen mij kunnen leren kennen, werk ik graag gratis. Werk jij weleens gratis?